Măsurile vor intra în vigoare din 2016. Tot de atunci, piloții trebuie să acumuleze cel puțin 40 de puncte, potrivit unui sistem stabilit de Federația Internațională de Automobilism, și să fi petrecut cel puțin doi ani într-o categorie sportivă inferioară.
Astfel, campionii din seriile EuroF3, LMP1 din CM de anduranță și IndyCar vor obține cele 40 de puncte necesare participării în Formula 1. Campionii din GP3 vor primi numai 30 de puncte, la fel cei din Formula Renault 3,5.
Campionul și vicecampionul din GP2 vor primi în vederea Super licenței 50, respectiv 40 de puncte. Cele mai multe puncte vor fi acumulate de învingătorul din Formula 2, o competiție ce va fi relansată de FIA. Ocupanții primelor trei locuri în F2 vor putea obține Super licența pentru F1 chiar dacă nu îndeplinesc regula celor doi ani petrecuți într-o categorie inferioară.
Dacă regulile ar fi fost valabile pentru acest an, olandezul Max Verstappen nu ar fi putut lua startul în sezonul Campionatului Mondial de Formula 1, care va începe în martie, pentru că nu îndeplinește niciuna dintre condițiile care vor fi introduse.
La un an după ce și-a încheiat evoluțiile în competițiile de karting, Verstappen, născut la 30 septembrie 1997, a semnat un contract cu echipa a doua a Red Bull, Toro Rosso, urmând a fi pilot titular în sezonul 2015. El va avea aproape 17 ani și jumătate la data primei etape a competiției, programată în 13-15 martie, la Melbourne (Australia), devenind astfel cel mai tânăr debutant din istoria F1. Jos Verstappen, tatăl lui Max, avea 22 de ani când a debutat în F1 la Benetton, în 1994.
Olandezul, care nu are permis pentru drumuri publice, spune că nu îi place să conducă mașini de oraș. „Este bine să fii pasager când altcineva conduce și mie chiar nu-mi place să conduc mașini de oraș”, a spus Verstappen pentru publicația finalndeză Turun Sanomat, citată de motorsport.com.
Verstappen a ocupat locul 3 în sezonul 2014 al Campionatului FIA European Formula 3 și ar fi acumulat 20 de puncte, un număr insuficient pentru Super licență.
Debutul timpuriu al lui Max Verstappen a fost criticat de fostul campion mondial Jacques Villeneuve, care îl consideră drept „o insultă”. „Vreți să vă spun adevărul? Cred că Max este o insultă. Își dau seama cei de la Red Bull că pun un copil în Formula 1? Sunt convins că este rapid, dar el nu are nicio experiență. Eu am ajuns în Formula 1 la vârsta de 25 de ani, după ce am câștigat în IndyCar. Înainte de a te lupta cu viețile altora, trebuie să înveți, dar Formula 1 nu are acest rol. Debutul unui pilot de 17 ani reprezintă un mesaj negativ pentru Marele Circ. Vine Verstappen, face zece tururi și impresionează imediat. Pare că oricine poate conduce o mașină de Formula 1”, a declarat canadianul, în urmă cu trei săptămâni.